Ofis: +90 0216 360 18 77

Sekreter: +90 545 860 39 18

Eğitim Mah. Poyraz Sk. Sadıkoğlu4 İş Merkezi Kat 3/39 (Kadıköy Evlendirme Dairesi Karşısı) KADIKÖY / İstanbul Kroki

buy hydrocodone buy adipex buy vicodin online
Knigi Igry Programmy Muzyka Soft Video Klipy Jurnaly
buy hydrocodone buy adipex buy vicodin online
May 6

Akut Eklem Romatizması

Akut eklem romatizması (AER); kalbi, eklemleri, sinir sistemini ve deriyi etkileyen romatizmal bir hastalıktır. AER her yaşta görülmekle birlikte daha sık 5-15 yaşları arasında görülür.
AER’da hastalık belirtileri streptokoksik boğaz enfeksiyonlarından 2-4 hafta sonra görülür. Streptokoksik boğaz enfeksiyonlarının çok azından sonra AER belirtileri ortaya çıkar.

AER da belirtiler nelerdir ?

  • Eklem şişliği ve ağrısı (ayak bilekleri, dirsekler, dizler, bilekler)
  • Göğüs ağrısı ve solunum sıkıntısı
  • Yorgunluk
  • Kardit
  • Yüz ve ellerde istemsiz hareketler (kore), hastaların %1 inde görülür.
  • Deri döküntüleri (nadiren)
  • Deri altı nodülleri (nadiren)

Sebepleri nelerdir ?
AER nın gerçek sebebi tam olarak bilinmemektedir. Streptokokal boğaz enfeksiyonu geçirenlerin sadece bir kısmında AER görülmektedir. Yine bu hastaların bir kısmında eklem tutulumu, bir kısmında da kalp tutulumu ön planda olmaktadır.

Hastalığın sebebi muhtemelen bağışıklık sisteminin bakteri ürünleri ile kalp kapakçıkları ve kalp kası ve eklemler arasındaki farkı ayırt edememesidir.

AER nın komplikasyonları nelerdir ?
Kardit : AER nın en önemli komplikasyonu kalp kapaklarındaki hasardır. AER nın %40-60 kadarında kalp kası ve kapakçıklarında tutulma olur. Kalp kasında tutulma genellikle iyileşir. Kalp kapakçıklarında 10-30 yıl içinde ciddi hasarlanmalar olabilir, bu hastaların bir kısmında kapak ameliyatları gündeme gelebilir. AER atağı ne kadar sık tekrarlıyorsa kapakçık harabiyeti o kadar şiddetlidir.

Eklemlerde artrit : Akut eklem romatizmasındaki artrit tüm eklemleri tutabilir, gezici karakterdedir ve genellikle tam olarak iyileşir.

Korea : AER nın beyinde bazal gangliyonları tutması sonucu görülür. Yüz, dil, el ve ayaklarda istemsiz hareketler olur. Bu hastalığa Sydenham koresi adı da verilir. Hastaların çok azında görülür. Kore görülen hastalarda kalp tutulumu yoktur. Kore geçiren çocuklar birden kabiliyetsiz, beceriksiz bir görünüm kazanırlar, elerindekini düşürmeye başlarlar. Dil ve yüzdeki gayri iradı hareketlerden dolayı aileler endişe ederler. Bu hastalık haftalar ve aylar içinde düzelir. Hastalık daha çok kızlarda görülür.

Akut Eklem Romatizması Tedavisi
Streptokoklara yönelik antibiyotik tedavisi yapılır.  Antibiyotik tedavisinin amacı enfeksiyon etkenini uzaklaştırarak tekrarları önlemektir.

Kalp ve eklemlerdeki iltihabın tedavisi için yüksek doz aspirin ve nonsteroidal antienflamatuar ilaçlar kullanılır. Buna rağmen iyileşmeyen hastalarda kortikosteroidler kullanılabilir.

Hastalara iltihap belirtileri ortadan kaldırılıncaya kadar ve kalp yetmezliği kontrol altına alınıncaya kadar yatak istirahati önerilir. Sydenham koresi tedavisinde nöroleptik ilaçlardan faydalanılır.

Korunma
AER romatizması tedavi edildikten sonra hastanın tekrarlayan ataklardan korunması önemlidir. Bunun için hastaya depo penisilin verilir. Penisiline allerjisi olanlarda eritromisin veya sülfadiazin kullanılır. Kardit yoksa 18 yaşına kadar penisilin profilaksisine devam edilir.

Ayrıca cerrahi müdahale, doğum, diş çekimi gibi enfeksiyon riskinin arttığı durumlarda kısa süreli antibiotik kullanılır.

Prof.Dr. Turan USLU

1962 de Orduda doğdum. 1987 de Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesinden mezun oldum. 1990da Dicle Üniversitesinde FTR uzmanı oldum. 1999 yılında aynı branşda doçent oldum. 2011 yılında Profesör oldum. Özellikle kuru iğne tedavisi ile bel ve boyun ağrılarında ve diğer romatizmal hastalıklarda hastalarıma yardımcı oluyorum.

Yorum (36)

Yorum Ekleyin
  1. 13 Şubat 2009
    SLM SAYIN TURAN USLU eşimde çocuklukta istem dışı harekler olduğu için eklem romatizması tehşişi koymuşlar yaklaşık 5 senedir AZAX 500 antibiyotik kullanıyor marttan itibaren kullanmasına gerek yok demiş doktor peki gebe kaldığında tekrar aynı hareketler olursa ne yapmalıyız hangi doktora baş vurmalıyız. SAYGILARIMLA Cevapla
  2. 11 Şubat 2009
    hocam benim oğlum 11 yaşında ve yaklaşık 2 senedir bu hastalık teşhisi konuldu yorgunum bacağım ağrıyor elim ağrıyor gibi şikayet leri var enson dün sol elinin içi şişmiş doktor iki çubukla bağladı ve bi kaç gün böyle kalacak dedi ayda 1 deposilin vuruluyor korkuyoruz ya kalıcı bi eğrilik yada kalbe bi zararı olacak diye ne yapmamız gerekiyor Cevapla
  3. 09 Şubat 2009
    merhabalar benim sürekli ayaklarım ağrıyor.bazen geceleri ayaklarım ağrıdığı için uyuyamıyorum. bana eklem romatizması hastası olduğum söylendi fakat sizin söylediniz gibi bacaklarımda herhangi bir şişme, kızarıklık yada istemsiz hareketler yapmıyorum.birde bunun kalbime vurma riski varmış bu yüzden film çekildik şuanda iyi olduğum söylendi.bende her ay penisilin(penodur) iğnesi vurunuyorum.fakat ayaklarımın ağrıması hiç geçmiyor. bu eklem romatizmasının rutubetten kaynaklandığı söylendi.ben 6 senedir bu ağrıyı çekiyorum.bana bu konuda yardımcı olabilirseniz SEVİNİRİM. İYİ ÇALIŞMALAR. Cevapla
  4. 07 Şubat 2009
    slmlar bnmde akut eklem romatizması var bnde yaklaşık olarak 1 senedir depo penesilin kullanıyorum ve şuan icin birsey yok ama bn bu iğneyi şuanda vurduruyorum sayın doktorumlada bn bilgi almak istiyorum mümkünmü acaba. tşkler saygılarımla Cevapla
  5. 31 Ocak 2009
    MRB sayın uslu benım tek sıkayetım elımdekı parmkalarımın eklem yerlerınden şişmesi bende bunun neden kaynaklandıgını bılmıyorum ve eklem romatizmasından süphelenıyorum ilginiz için şimdiden tesekkurler.. Cevapla
  6. 30 Ocak 2009
    merhaba diz kapağımda şiddetli ağrı olması nedeniyle doktora başvurdum.Kan testi sonucunda aso değeri 314 çıktı.Yüzümde uyuşma halsizlik gibi diğer şikayetlerim üzerine romatizma teşhisi konuldu.Antibiyotik ve aspirin kullanmaya başladım.20 gün sonra kalp filmi çekilecek sizce bundan sonraki süreçte ne yapmam gerekli penisiline başlamalı mıyım?teşekkürler... Cevapla
  7. 26 Ocak 2009
    MERHABALAR BEN 18 YAŞINDAYIM.16 YAŞINDAYKEN EKLEM ROMATİZMASI OLDUĞUNU ÖĞRENDİM ÖNCELİKLE AYAKALRIM ŞİŞTİ HİÇ YÜRÜYEMEDİM AYAKLARIMDA KIZARIKLIKLAR OLDU.İLK OLARAK ''ASO'' TESTİMDE 16 YAŞINDAYKEN 690 ÇIKTI.2 SENE PENİSİLİN TEDAVİSİ GÖRDÜM VE ÇOK İYİ GELDİ.ÇOCUKLUĞUMDAN BERİ BOĞAZLARIMDAN SÜREKLİ HASTALANIP ATEŞLENİYORDUM İĞNE TEDAVİSİ GÖRMEYE BAŞLADIĞIMDAN BERİ BOĞAZLARIMDA NADİR SORUNLAR ÇIKTI.2 SENE BOYUNCA TEDAVİ GÖRDÜM DOKTORUM DEĞİŞTİ.2 AY AKSATTIM İĞNEYİ.SONRA AĞRILAIRM BAŞLADI SICAKTAN ÇOK BUNALIR OLDUM VÜCUDUMA SICAK GELDİKÇE BEN AYAĞA KALKAMAZ OLDUM AĞRILARIM İLERLEDİ.VE EN SON ASOM 636 ÇIKTI.YENİ BİR DOKTORA GİTTİM BANA BUNUN ÖNEMLİ OLMADIĞINI SÖYLEDİ AMA BENİM BÜTÜN EKLEMLERİM AĞRIYOR.SIICAKLADIĞIMDA YÜZÜM KIZARIYOR PATLAYACAK GİBİ OLUYORUM.HALSİZ OLUYORUM.SICAKTA DURAMIYORUM.ŞUAN NE YAPMALIYIM BİLMİYORUM YARDIMINIZI VE YORUMUNUZU BEKLİYORUM. Cevapla
  8. 26 Ocak 2009
    saygılarımı sunuyorum Cevapla
  9. 26 Ocak 2009
    sayın hocam ben 14 yaşında eklem romatizmasına yakalandım şuan yaşım 32.ayak bileklerimde şişme oluyorsadece kiş aylarında sürekli değil.penedur 2400 kullandım bana doktorum iğneyi her ay kullanacak sın dedi ömür boyu şuan ağrım sızım yok aylık iğneme davam etmelimiyim yoksa bırak malımıyım günlük 1.tane bebe aspirini kullan malımıyın yanıtınızı bekliyorum.bu arada.185 boy 100 kg Cevapla
  10. 26 Ocak 2009
    hocam benim atak şemlinde önce ayaklar daha sonra baldırlardizden aşağısı ve ellerim dirseklerden aşağısı tutuluyorgünde bir kaç defa tekrarlıyor. nörolojik ilaç kullanıyorum. pek bir şey değişmedi . acaba eklem romatizması olma ihtimali olabilirmi Cevapla
  11. 25 Ocak 2009
    ayak bilegi eklemlerde şişlik var oturupkalkarken gezerken kasıyor acıyor Cevapla
  12. 24 Ocak 2009
    ayak bileklerim kol bileklerim ve dirseklerim ile diz kapaklarımda ağrılar var eklem romatizması olabilirmiyim ağrılarım çok onun için nereye gitmem gerek ve ne tür ilaçlar kullanmalıyım saygılarımla Cevapla
  13. 19 Ocak 2009
    ben eklem romatizması hastasıyım 10 yıl penisilin vurulmam söylendi şimdi 6yılımdayım ama gününü geçirsem iğnenin eklemlerim ağrıyor vücudumun ateşi çıkıyor vücudum bağımlılık yaptı gibi eğer 10 yıl bittikten sonra böyle olursam duruma bakılırsa olacağa benziyor ne yapmalıyım ve iğnenin bana verdiği fayda ne öğrene bilirmiyim Cevapla
  14. 14 Ocak 2009
    burda yazılarına cevap bulmak cok sor bos ınsan kosmus ıste adama bır sey sorarız aq cevap vermemz bu yazıda ordan burdan alıntıdır Cevapla
  15. 10 Ocak 2009
    ayaklarımdaki ağrı anlatılamayacak kadar büyük ve çok aşırı şişme var napmam gerekli bilmiyorum doktora gitcem fakat ciddi bi sorun söylerse diye korkumdan gidemiyorum Cevapla
  16. 10 Ocak 2009
    benimde son bir haftadır ellerim şişiyor ve morartılar görüyorum hatta acısına dayanamadığım oldu tanıdk bidoktor bakıp kalp damar cerrahına gitmemi söyledi ama cidddi sorunlar çıkmasından korkuyorum Cevapla
  17. 06 Ocak 2009
    Sayın Hocam 6-7 yıldır ayak parmaklarım bilekleri olmak üzere ve el bilekler ve parmaklarım olmak üzere hem şişlik hemde hareketlerimi engelleyen ağrılarım oluyor ağrıyan yere serçe baskı yaptığımda ağrının nereden geldiğini anlayamıyorum sadece el ve ayaklarımı kullanırken hareketlerim kısıtlanıyor o zaman ağrıyı anlayabiliyorum röntgen çekildiğinde eller ve ayaklarda kisler olduğunu söylediler ve tahlillerimde sadece romatait faktör yani rf çok yüksek çıkıyor kaç tane dr gitti isam hiç biri birinin koyduğu teşhisi beğenmedi ve bi tanesi de şuyun var diyerek bana ne olduğunu söyleyemedi sadece kortizon tedavisine tabi tutuldum ilaçları içerken gayet iyiyim ama ilaçları bıraktığımdan en fazla bir ay sonra tekrar ağrılarım çoğalıyor el parmaklarımda ve eklemlerimde şekil bozukluğu başladı açıkcası ben hastalığımı merak ediyorum bana romatait artrit kireçleme ve iltihaplı romatizma olduğumu söylediler ama dedim ya bi sonuç alamadı hiç bir dr dan bana bu konuda ne yapmam gerektiği hakkında bilgi verirseniz memnun olurum artı Sakaryada yaşıyorum ve burada bir tane romotolog uzmanı maalisef bulamadım. Saygılarımı sunarım.... Cevapla
  18. 03 Ocak 2009
    bende eklem romatizması hastayım yuzmde vucudumun çogunda ve saç derimin neredeyse tamamında yaralar çıktı,kalbim sıkışıyor ve diz bilek gibi eklemlerim şiş.internetten araştırdıgım kadarıyla bu hastalık genellikle çocuklarda görülüyormuş.ben 32 yaşındayım.bu hastalık yaş ilerledikçe daha mı tehlikeli oluyor?yüzümde çıkan yaralar iz bırakır mı bunları ögrenmek istedim şimdiden teşekkürler... Cevapla
  19. 02 Ocak 2009
    kardesımde eklem romatizması var hareket halınde oldumu aynı belirtiler görülüyo.dortor herhangibir tedaviye baslamadı.benım meragım kalıcı bir hastalık mı ne tür bi tedavi gerkıyo nelere dikkat edılmesi gerekıyo.7 yasında ve hep hareket hainde.ne yapmamız gerekıyo benı aydınlatırsanız sevinirım şimdiden teşekkür edrim..... Cevapla
  20. 02 Ocak 2009
    mrb benim yaklaşık 3 yıl önce parmaklarımda şişlik ve ağrı başladı doktora gittim ilk başta bi şey bulamadılar daha sonra eklem romatizması tanısını koydular şimdide parmağım şiş ve aşırı bi sancı oluyo parmağımda genelde kışın ortaya çıkıyo ağrılar zaman zaman çoğalıyo ama hiç bi şekilde ilaç kullanmıyom Cevapla
  21. 30 Aralık 2008
    Merhaba,ablamın ilthaplı eklem romatizması var,tedavi oluyor ama hiç bir yararını görmedibunun kesin tedavisinin olmadığını duydum doğrumu varsa biz yol gösterebilirmmisiniz teşekkür edrim Cevapla
  22. 22 Aralık 2008
    bende 5yıldır intaaplı romatizma hastasıyım benim kalçamın biraz altında kasığıma yakın yerde kemik ağrısı başlıyor diz kapağına kadar vuruyor 2 yıldır salazoptin kullanıyorum fayda sını görmüyorum ayağım çıkık gibi duruyor o şekilde basıyorum bazen de hiç yerimden kalkamıyorum özellikle ilk 3 gün bu hastalık ben de yaz kış devam ediyor hiçbir hasataneden tam sonuç alamadım ilginize teşekkürler Cevapla
  23. 20 Aralık 2008
    hocam benım sorunum kış aylarında tekrarlayan gecelerı yattığımda gece yarısı veya sabah uyanırken ellerımı ve eyeklarımı bır felçli gibi kullanamamak ama bellı bı saat sonra yanı oğleye doğru duzelıyorumsankı hiç bi şey olmamış gibi sadece kışın oluyor bazen vucut kaslarım tutuluyor tahlıl ve fılımlerde bışey cıkmadı benı aydınlatırsanız sevınırım Cevapla
  24. 13 Aralık 2008
    hocam ben fatma almanyadan yazan hastayim cevabinizi bekliyorum ne olur bana yardim edin yalvariyorum iki gündür 100 kere baktim daha cevap yok.tabiki mecbur degilsiniz bunca hastayla ugrasmak cok zor. bencilce kendi derdime düstügüm icin özürdilerim Cevapla
  25. 26 Kasım 2008
    dizlerim şişiyor.tedevi gördüm ama bir faydasını görmedm.aspirin kullandım onunda faydasını görmedim. ne yapmam gerekiyor.ilgilenirsenmiz memnun olurum.teşekürler. Cevapla
  26. 26 Kasım 2008
    mrb bende eklem romatizma rahatsızlığından şikayetciyim ve bunu çok sorun haline getirdim 2 yil deposilin tedavisi gördüm tekrar kontrolden geçmem gerekiyo size sorum hamileliği ne denli etkiliyo bu rahatsızlık Cevapla
  27. 19 Kasım 2008
    slm hocam bu rahatsızlık benim gercekden cok canımı sıkıyorr benim sorunum hem sol bilegim agrıyor hemde ben kendimi bildim bileli yürürken ayak bileklerim kıt kıt hic susmuyor ama agrımıyorda gnelde sol bilegim agrıyor ama askerde dizlerim kitleniyordu dizkapagınım icine iki ic hafta boyunca igne sıkdılar bidaha dizim kitlen medi ama agrımda kesilmedi bileklerimdeki ses de kesilmedi neolur hocam yardımcı olun bana şimdiden tşk Cevapla
  28. 17 Kasım 2008
    merhaba sayın hocam. 29 yaşındayım 1.85 boy ve 90 kiloyum. öncelikle kan değerlerimi vereyim. crp:0.800-1 arası çıkan değer 7.4 diğer kan değerlerim çok iyi. 2000 yılından bu yana iltahaplı eklem romatizması hastasıyım.2002 yılında penadur 2.4 kullanmaya başladım.düzenli olarak kalp uzmanına göründüm.şuana kadar kalp ile ilgili bir sorunum çıkmadı.zonguldaklı olduğum için gerekli hekimlere muayene olamadım.fizik doktoru tedavimi üslendi.başta yüksek dozda asprin aldım.sonrası salazoprin kullanmaya başladım.hiçbir faydası olmadı.kkb doktoruna gittim.bademciklerim devamlı şiştiği için kanında mikrop artıyor dedi.bademciklerimi aldırdım.tabiki odafayda etmedi.şuan haftada birkez elbileklerim ve parmaklarım şişiyor ve 4ila 5 gün sürüyor.ayaklarım nadiren şişiyor.şuana kadar tek şansım yüksek dozda maxaljın kapsül ve diklaron iğnesi kullanmak. Ben erkek olduğum için olduğum için çalışmak zorundayım.tahmin edersinizki budurumda birini kimse kabul etmiyor.vede eski milli hentbolcuyum sporu bırakmak zorunda kaldım. SAYIN HOCAM BEN ARTIK DAYANAMIYORUM LÜTFEN YARDIM EDİN. Cevapla
  29. 14 Kasım 2008
    MERHABA BEN 13,16 YAŞLARINDA EKLEM ROMATİZMASI GEÇİRDİM.SÜREKLİ EKLEM YERLERİM ŞİŞİYORDU VE AŞIRI AGRILAR VARDI.ŞUAN ŞİŞME YOK AMA AĞRI VAR ACABA BU HASTALIK TEKRARLIYORMU BİLĞİLENDİRİRSENİZ.ÇOK SEVİNİRİM.SAYĞILARIMLA. Cevapla
  30. 11 Kasım 2008
    doktor bey ben 17 yaşında akut eklem romatizması hastalıgını gecirdim ayak bileklerimde şişkinlik 1 ay yatakta kaldım. yaşım 31 şimdide boyun sırt bel sol kasık vedizime agrılar giriyordoktora gittim romatizma dedi igne ve ilac tedavisi verdi ilaclar bitince agrılar tekrarlamaya başladı ne yapmam lazım yardımcı olursanız sevinirim hastalıgım ne kadar citti. Cevapla
  31. 10 Kasım 2008
    eklem romatizması var.bu rahatsızlıktan kesinlikle kurtulabilirmiyim Cevapla
  32. 24 Ekim 2008
    enim iki yaşından beri egzema ellerimin tamamnda ileri düzeyde.şu an yirmi dört yaşındaym eklemlerimde bu romatizma belirtileri oldukça var.ilgisi var mı merak ediyorum Cevapla
  33. 13 Ekim 2008
    hocam bende eklem romatizmalıyım benimde degerlerim yukseliyo sadece koruma amaclı aylık iyne oluyorum .ama deyişen bişi yok bu hep boylemi gidecek :( Cevapla
  34. 15 Temmuz 2008
    Eklem romtizmasi varken kuma gomulmek yararlimidir? Cevapla
  35. 15 Temmuz 2008
    MRB SAYIN USLU BEN KENDİ RAHATSIZLIĞIM İLE İLGİLİ SİZDEN BİLGİ ALMAK İSTİYORUM.SÜREKLİ RAHATSIZLANDIĞIM ZAMAN SÜREKLİ AYNI ŞEYLERİ DUYMAKTAN BIKTIĞIM İÇİN SİZİN GÖRÜŞLERİNİZİ ALMAK İSTİYORUM.BENİM KAN DEĞERLERİMDE CRP DEĞERİM SÜREKLİ YÜKSEK ÇIKIYOR (EN SONKİ DEĞER49 mg/l)kalp tarafımda sürekli daralma, nefeste zorlanıyorum.ayrıca aşırı hareket sonrası kola, çikolata, mayalı gıdalar, kuru yemiş sonrası ayağımda şişme ve ağrı oluyor.elimde ve ayağımda da terleme oluyor.saygılarımla Cevapla
  36. 25 Haziran 2008
    bende eklem romatizması hastasıyım söylediğiniz herşey bendede oldu istemsiz hareketler yspıyordum. bu benim canımı çok sıkıyodu.sonra tedavi oldum ama genede 5 sene iğneye mahkümum:-( Cevapla

Yorum Ekleyin

Yukarı

buy hydrocodone buy adipex buy vicodin online